Underbara barn

Underbara barn
Vendela & Evelina

07 oktober, 2011

Lördag närmar sig....

Imorgon kommer bli en galen dag...
Ska möta upp 4 härliga tjejer och "springa" Tjurruset! Jag skriver "springa" eftersom jag inte vet hur mycket man kommer kunna springa... det kanske blir gå och jogga runt 1 mils tuff terräng.. Men i mål ska vi och kul ska det bli!! Kenneth och tjejerna ska skjutsa in mig och jag hoppas de stannar och hejjar på oss, kan behövas tror jag ;-)


Lite om banan:
– Vid 2,5 km kommer den första arbetsamma passagen när banan korsar ett brett dike.
– Från 4 km till 4,5 km går banan i en ravin där man får huka sig för att komma under stora trädstockar. Sedan är det dags för löpning i vatten.
– Strax före 6 km väntar några tuffa uppbyggda hinder.
– Mellan 6,5 och 7 km kommer ett extremt jobbigt parti. Vad som väntar här får bli en överraskning.
– Vid 7,5 km börjar en sträcka på 800 m där banan går genom ett träsk.

– Det här är den hittills jobbigaste banan i Tjur Ruset, säger Tommie Nordh.
– Från 4,5 km och in i mål är banan verkligt krävande.
En intressant nyhet i år är att vissa av funktionärerna har utrustats med våtdräkter för att kunna sköta sina uppgifter.
Oh my!
Önska mig lycka till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar