Underbara barn

Underbara barn
Vendela & Evelina

12 mars, 2012

Flytta gränser...

Jag flyttade gränser igår, både fysiskt och psykiskt!
Om vi börjar med det fysiska så sprang jag långpass med Maraton-gruppen. 2,1 mil! Alltså: TVÅ KOMMA EN MIL!!! Det är riktigt stort för mig och jag höll på att börja gråta av glädje och stolthet över mig själv när jag insåg att jag faktiskt sprungit en halvmara :-) Känns lite i kroppen idag men inte alls farligt. Nästa vecka är det 2,4 mil som står på schemat och om jag inte hade haft gruppen att springa med så vette tusan om jag inte skulle lagt av nu... Långpass själv är så otroligt omotiverande men med gruppen blir det genast kul!


Och på grund av att jag hade löpträningen idag kunde jag inte följa med Vendela som skulle på kalas hos en kompis. Det är så här att jag har ett enormt kontrollbehov när det gäller barnen... Lite osunt nästan för jag tycker att det bara är jag som vet hur det ska vara för att de ska må som bäst. Har svårt att lita på andra, till och med K, och den enda jag typ kan slappna av fullt med är när min mamma har barnen.. Hon vet jag gör precis som jag, eftersom det är henne jag lärt mig av :)
Men, ialla fall igår fick K ta tjejerna och se till att Vendela kom till kalaset hel och ren och med present. Och han skötte allt strålande såklart, varför skulle han inte göra det? Det tillstötte lite komplikationer men det löste han ypperligt!
Han är den bästa pappan och tjejerna älskar honom så mycket <3 Så, nu efter i helgen kände jag att jag faktiskt flyttade gränsen lite grann... jag behöver inte ha full kontroll på allt för K har också koll, ibland bättre än mig kan jag erkänna!

Idag är det uppsatts hela dagen! Har en första inlämning imorgon.... iiii, hur ska det gå?!
Ikväll är det tjejmiddag och bio, det ska bli riktigt kul.


Vi tog av Evelina blöjan i helgen. Hon har den bara när hon är ute och när hon sover. Det går riktigt bra så snart har vi inga blöjbarn längre :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar