Underbara barn

Underbara barn
Vendela & Evelina

27 juni, 2013

Nästan ett år...

har gått sedan mitt senaste inlägg.

Får se om jag kan försöka komma igång med bloggandet igen för det är så roligt att gå tillbaka och titta.
Men jag börjar lite smått med att göra en kort summering om vad vi sysslat med under året:



Hästar

  Visa WP_000276.jpg i bildspel     Visa WP_000381.jpg i bildspel   Visa WP_000268.jpg i bildspel

Vi hänger i stallet! Eller iaf jag och tjejerna :-) Både på ridskolan och men även har jag börjat som medryttare två dagar i veckan på en häst nära oss. Nu förstår jag inte alls mitt långa uppehåll med hästar och ridning. Jag börjar även planera inför att tjejerna ska få en ponny! Måste först avvakta och se om deras intresse håller i sig och så måste de få lite mer rid- och hästvana från ridskolan.




Jobbet

Visa WP_000373.jpg i bildspel

Direkt efter årsskiftet började jag mitt nya jobb! Helt fantastiska kollegor, typ den bästa chef man kan ha och otroligt roliga arbetsuppgifter :-) Och det bästa av allt är att jag kan åka tåg till jobbet som ligger inne i stan. Kortare (och billigare) resväg och jag får min dos av stadslivet för att än mer uppskatta landet när jag kommer hem.





Hunden

Visa WP_000352.jpg i bildspelVisa WP_000353.jpg i bildspel       Visa WP_000348.jpg i bildspel 

Axa fick valpar i våras, 1 tik och 4 hanar. Riktiga vilddjur och fantastiskt söta! Jag träffade dem första gången när de var drygt 4 veckor och följde dem sen till leverans 4 veckor senare. Tjejerna hann också träffa dem flera gånger och äskade allihop från första början såklart.






Mallorca

Visa WP_000389.jpg i bildspel     Visa WP_000397.jpg i bildspel   Visa WP_000415.jpg i bildspel 

Vi har varit den obligatoriska veckan på Mallorca. Same procedure as last year! Samma hotell och samma resesällskap, underbart!





Huset

Visa WP_000379.jpg i bildspel    Visa WP_000380.jpg i bildspel

Vi har kommit ganska långt med tomten och lagt stenplattor längs med en lång- och kortsida plus sått ny gräsmatta. Får nog bli ett separat inlägg med massa bilder om detta!




Semester!

Visa WP_000425.jpg i bildspel

Jag jobbar min sista dag idag sen väntar 4 veckors semester. Det ska bli otroligt skönt och det som står på agendan är ridläger för Vendela, 1 vecka på Gotland och sen bara vara hemma och åka båt :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar