Underbara barn

Underbara barn
Vendela & Evelina

05 april, 2011

Barnen

Vendela är tillbaka på föskolan efter nästan en vecka hemma med mig.. Förra torsdagen när jag skulle lämna henne var det endast en personal på hennes avdelning, de andra var sjuka. Kändes sådär... så hon fick följa med mig hem igen! Vi har pratat mycket om det här hemma och jag är kluven i hur jag känner egentligen. Jag vet att hon älskar sin förskola och alla aktiviteter hon får göra där. Samtidigt har hon utvecklat vissa mindre bra sidor som jag vet kommer just från förskolan och barnen som är där. Men vad är alternativet? Hon ska vara hemma hela sommaren och fram tills dess kommer jag nog ha henne hemma mer än en dag i veckan som det varit hitills. Så får vi se... Men, Vendela fick en väldigt glad nyhet när hon kom till föskolan i morse: Två av hennes bästa kompisar Olivia och Bella har börjat på hennes avdelning. Hon blev så glad, så glad :-)

Evelina testar sitt humör just för tillfället... Hon kan bli helt otroligt arg om hon inte får det hon pekar på och det omedelbart!! Det roligaste är om man äter något hon vill ha, då kommer hon krypande i värdens fart och pekar med ett arg finger och vrålar: MAMA!!

                    Såhär arg och ledsen blir man för att man inte får mammas telefon!!

Kan bli lite smått påfrestande och höra henne vråla hela dagarna men jag tror också hon är frustrerad över att hon inte kan gå själv ännu. Tror hon börjar tröttna på att det aldrig släpper men vi tränar på så löser sig nog det med :)

                          Tur att inte Vendela såg när Evelina tog barnvagnen :)


Men oftast är dom våra små solstrålar som man bara vill krama hårt, hårt och aldrig släppa taget om!!




//Monica
                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar