Underbara barn

Underbara barn
Vendela & Evelina

28 april, 2011

Min hobby... att sova

Jag älskar att sova! Det är bland det bästa jag vet, jag kanske till och med kan kalla det min hobby! Innan jag fick barn var jag otroligt bra på det, att sova alltså. Jag kunde hoppa på sömntåget i 90 km/h.... nu kommer jag inte ens med om det så står stilla på perrongen...

Allt förstördes när första barnet kom. Lika bra som min sömn var, lika dålig är hennes. Från det Vendela var liten har hon sovit dåligt och det verkar inte bli någon förändring till det bättre. Inatt vaknade hon till exempel 1 gång i timmen och det enda hon vill är att jag ska komma springande och ligga brevid henne en stund.... Vid 3-tiden hade hon kissat i sängen så då var det bara att byta lakan och pyamas...

Evelina verkar istället ha tagit över min sömn. Hon sover 19-7 i stort sett varje natt. Klart det är struliga nätter vid sjukdom och liknande men inte som med Vendela. Från det Evelina var knappt 6 månader sover hon i eget rum och trivs ypperligt med det. Vendelas största lycka är att få dela säng med mamma...
Evelinas dåliga nätter kan jag räkna på ena handens fingar... på den andra ryms Vendelas bra nätter..

Men, fast jag är så trött så jag håller på att kollapsa ibland så är det värt det! Vi älskar ju dom små trollen och skulle aldrig byta ut mitt liv nu mot förut. Fast när man går upp för sjunde gången på en natt börjar jag nästan tveka på om vi verkligen ska ha en trea ändå..... Men bara nästan :)

//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar